dinsdag 2 januari 2007

Heaping Coals of Fire

Scotland's Burning?

Vandaag zijn we bij Sarah wezen barbecuen. Om 10:00 zijn we die kant op gegaan. Daarvoor heeft Joshua weer fanatiek zitten oefenen op zijn gitaar, terwijl wij ons klaarmaakten voor de dag. Ik was eerlijk gezegd helemaal vergeten dat we gingen barbecuen. Als ik het me had herinnerd had ik andere kleren gekozen, maar omdat we buiten hebben gezeten de hele dag was het wel uit te houden in een lange spijkerbroek.

Anton was er al. Hij had in zijn vrije tijd een barbecue met gril in elkaar gesoldeerd. Terwijl de kolen op temperatuur kwamen hebben wij gezellig onder een ficus elkaar wat beter leren kennen. Het eerst gingen de spare-ribs op de bbq, voor Anton en mijn vader. De rest van de genodigden kregen kip. Wela Scylla (mijn oma) was ook vandaag weer van de partij. Het eten was heerlijk. Maar uit het niets verschenen er vliegen die ons niet met rust lieten totdat we ons bord leeg hadden. Daarna verdwenen ze zo snel als ze waren verschenen. Dit keer hadden we eraan gedacht de camera mee te nemen en ook nog foto's te nemen. Een vriendin van Sarah kwam ook langs, en daar was natuurlijk ook een bord voor beschikbaar.

In de namiddag begon Wela Scylla tekenen van vermoeidheid te tonen, dus gingen mjin ouders met haar naar huis. Wij bleven nog een tijdje omdat we naar de 'Cas di Luz' (Huis van Licht) zouden gaan als het donker was. Eerst wilden de neefjes en nichtjes nog wat vuurwerk afsteken. Ik hield een oogje in het zeil om ervoor te zorgen dat er geen ongelukken zouden gebeuren. Helaas was er niemand die een oogje op de buurjongens hield. Iemand had net naast het hek van Sarah's tuin een kerstboom in brand gestoken. Zo'n boon zit natuurlijk boordevol licht ontvlambare olien. Dus de vlammen laaiden hoog op. Toen ze erover werden aangesproken zetten ze nog een grote mond op ook. Waarschijnlijk zijn het dat type jongens die ons in Nederland een slechte naam bezorgen.

Toen de gemoederen enigzins bedaard waren gingen we naar 'Cas di Luz'. Mooi, zoals het huis is verlicht. Dat zal een flinke duit aan electriciteit kosten, denk ik zo.

Morgen gaan we naar het strand. Dus vandaag maar vroeg naar bed.

Geen opmerkingen: